, , ,

Omega-3 untuk siapa?


Assalamualaikum,
entry kali ni umi nak share tentang kebaikkan OMEGA-3 SHAKLEE.
umi suka sangat supplement yang satu ni, 
disebabkan orang bisnes macam umi sangat perlu berfikir secara pantas,
Omega-3 shaklee sangat membantu.

eh bukan usahawan jer perlu taw.
meh check list sape perlu amal Omega-3 ni.



1. Mereka yang ingin menurunkan kalestrol.

Kolesterol yang tinggi boleh membuatkan saluran darah tersumbat.
 Arterioscleriosrs merupakan penyakit pada salur darah dalam tubuh. 
Bila kandungan kolesterol tinggi, ia akan melekat di dinding darah menyebabkan dinding darah menjadi sempit. 
Lemak atau kolesterol akan menjadi keras (beku) dan menyebabkan saluran darah tidak elastik serta berfungsi dengan sempurna. Sakit jantung juga boleh disebabkan oleh kandungan kolesterol yang berlebihan. 
Bila lemak membaluti jantung, jantung tidak boleh berfungsi dengan normal. 
Lemak juga akan membaluti saluran-saluran kecil darah yang terdapat pada jantung. Bila keadaan ini berlaku, seseorang itu mungkin terpaksa menjalani pembedahan jantung untuk memulihkan kembali fungsi dan pergerakan jantungnya. scary!

jadi sebelum terlambat ambillah OMEGA-3

2.Mereka yang nak sentiasa berfikiran pantas elak NYANYUK!

Banyak kajian membuktikan Omega-3 dapat MENINGKATLKAN PRESTASI OTAK.
• Omega-3 dapat meningkatkan fungsi kognitif otak, menigkatkan memori juga, memanjangkan daya fokus.
• Omega-3 juga dapat meningkatkan keupayaaan mempelajari perkara baru.
• Omega-3 meningkatkan dan menggalakkan signal saraf otak berhubung lalu mengoptimumkan keupayaan otak.
• Pengambilan EPA & DHA juga boleh mengurangkan stress (mood yang baik) .
• Mengurangkan risiko nyanyuk
• Untuk ibu hamil pula, Omega-3 membantu perkembangan otak dan mata simanja dalam kandungan
 3. Mereka yang nak turunkan berat badan dengan selamat.
Semua kita tahu, lemak yang tak dibakar adalah faktor utama berat badan bertambah atau susah nak turun.
Kajian menunjukkan Omega-3 ni boleh :
• Meningkatkan metabolisma badan kita – maka proses pembakaran lemak lebih efektif
• Ia juga meningkatkan aliran darah ke otot ketika senaman , maka lebih banyak lemak dibakar.
• Omega-3 bertindak mengawal selia hormon Kartisol . Hormon ini meningkatkan stress. Nak tahu, stress antara punca berat susah nak turun. Dengan kurangnya stress, maka lemak degil lebih mudah dinyahkan apabila kita senaman.
• Omega-3 juga meningkatkan paras Hormon Leptin . Hormon Leptin menghantar isyarat ke otak yang kita dah kenyang. Manakala hormon Ghrelin meningkatkan selera makan. Pengambilan Omega-3 membantu kita rasa lebih kenyang, insyaAllah.

4.Wanita mengandung yang nak elak anak excema dan nak anak cerdik!
supplement ketika mengandung sangat penting sebenarnya,
disini lah bermula perkembangan otak bayi.

Apa manfaat Omega untuk ibu hamil?
  • Mengurangkan risiko kelahiran pra-matang
  • Mengurangkan risiko preeclamsia (tekanan darah tinggi semasa hamil)
  • Untuk perkembangan otak dan mata bayi
  • Mengurangkan risiko alergi /eczema bayi selepas kelahiran (banyak sangat kes baby ekzema sekarang).
  • Menguatkan sistem imun bayi
  • Mengurangkan risiko ibu alami meroyan selepas lahir
  • Untuk ibu menyusu, pengambilan Omega sangat membantu perkembangan otak anak dan juga bantu slim down selepas beranak.


5. Mereka yang mengalami sakit lutut atau sendi. 

  • Omega-3 Mengurangkan keradangan sendi dimana ia mengurangkan degradasi tulang rawan.
  • Omega-3 mengurangkan kekejangan sendi, sakit sendi dan bengkak sendi.
  • Omega-3 juga bertindak sebagai pelincir yang membantu pergerakan sendi yang selesa.

biasa kan dengar mak atau nenek sakit lutut disebabkan kurang cecair pelincir?
supplement Omega-3 boleh membantu.

6. Mereka yang nak mengoptimumkan kesihatan jantung.

Sebenarnya kalau sebut kesihatan jantung, tak perlu nak tuju ke orang tua sahaja.
Dunia harini, orang muda umur 30-an pun ada masalah jantung.
Diri sendiri, suami pun kena cakna tentang kesihatan jantung. Kena jaga dari awal.

Tapi, Bagaimana Omega-3 membantu mengoptimumkan kesihatan Jantung?
• Menigkatkan Kolesterol baik (HDL), Mengurangkan paras Kolesterol Jahat (LDL) dan trigliserida.
• Mengatur tekanan darah yang sihat. Tahukan korang, tekanan darah tinggi boleh memberi tekanan pada salur darah seterusnya membebankan jantung untuk bekerja lebih kuat.
• Mengurangkan keradangan pada dinding salur darah. Ini mengurangkan risiko salur darah tersumbat yang boleh menyebabkan serangan Stroke dan Serangan Jantung.
• Membantu menigkatkan keupayaan pengaliran darah yang lebih lancar.
• Menstabilkan rentak ritma jantung. Ini mengurangkan risiko kematian mengejut.

umi buat COD di area BUKIT JALIL/ SRI PETALING
untuk negeri lain umi buat postage,
dan jika tempat anda ada agen umi boleh mintak diorang hantarkan.
umi boleh dihubungi dengan nombor 0175161136.
:) meh risik bagaimana boleh terus jadi ahli dengan amal OMEGA seisi keluarga.



0 comments:

Post a Comment

 

Your Beauty Coach © 2012 | Designed by OSUHM STUDIO